Sommar

Får vara med om våren i Schweden och nu då jag kommer "hem" så är det svina varmt. Nästan så man känner sig lite lyckligt lottad.

Har just färgat ögonbrynen och ögonfransarna som egentligen skulle ha varit gjort för ca ett halvår sen(anteckna). Emma sover så gulligt i vagnen och jag lyssnar på musik. Jag ska snart sminka fejjan lite och börja röra mig mot Bern och tyskakurs. Himlar vad jag kommer ligga efter. Jag som skulle plugga tyska då jag var i Sverige(lol) fick ingenting gjort. Meeeeen vadå. Det är inte hela världen. Det är ju bara lite tyska. Mina favoritfraser är "und so weiter" och "keine ahnung". Använder dom dagligen. Särskilt keine ahnung, eftersom jag sällan vet vad saker är. Heeeh. En annan populär fras är "Ich spreche englisch". Säger man det så springer schweizertyskarna åt motsatt håll.


Dags för smink und so wieter.

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0