niktoinbrist, frieri och lekträff

niktoinbristen är nu självklar. Inte ens mina försök till tjuvrökning dämpar mitt eviga och konstanta sug efter den där fina lilla påsen fylld med nikotin och annat skit. Jag vet icket hur jag ska klara av detta i ett år. Jag kan inte ge upp detta äventyr för en liten jävel under överläppen. Jag har svårt att sova och sötsuget är värre än någonsin. Det är inte lätt att heta Hanna just nu. Fast det är det aldrig.
I mitt försök till att tjuvröka ikväll så tog jag en promenad ner till alte aare och satte mig på en bänk. Jag hade på bra musik, Emmys "jag bär min ångest med stil och klass"-lista (den är otrolig), och kände ett litet lyckorus då himlen var rosa och man hörde vattnet samtidigt som fåglarna kvittrade. Inte nog med det, det luktar syren och skolavslutning vart man än går, så jag påmind om studenten och allt som hörde till den - total lycka. Kände mig nästan lite nykär. I alla fall, jag satt där i godan ro och njöt av en lite tjuvrök och mitt i allt så hör jag hur någon kommer och cyklar bakom mig, såklart så vänder jag mig om och tittar vad det är för filur. Det skulle jag inte ha gjort. För från och med nu så blev allting väldigt pinsamt och språksvårigheterna gjorde det inte bättre. Den kille som cyklade förbi mig stannade upp och började prata med mig. Jag har ingen aning om vad han sa, men av att tyda hans kroppsspråk så frågade han om jag hade pojkvän. Han frågade på både tyska, franska, spanska och portugisiska(desperat kille). Jag spelade dum och fortsatte att säga att jag inte förstod på engelska. Han insåg att det inte skulle fungera att kommunicera med mig, så han ropade dit två av sina kompisar och den ene han kunde lite engelska så han översatte på deutsch/engelska. Och det var som jag trodde. Killen på cykeln undrade om jag hade pojkvän, jag svarade såklart ja för att inte ge några falska förhoppningar. Killen på cykeln sa även att han tyckte jag var vacker och att han var kär i mig och att han ville gifta sig med mig(läs: detta var första gången han såg mig, vad jag vet i alla fall) och i min chock så börjar jag skratta. Nu i efterhand så inser jag att det kanske var lite dumt, but I couldn't stop it. Då killen på cykeln insåg att han kanske varit lite för fram så sa bad han om ursäkt och sa att han också hade flickvän(dafuq?). Sedan så snickesnackade jag lite med hans kompis(på tyska, WIN) och han sa att han hade släkt i både norge och finland. Måste även tillägga att dessa killar/pojkar kanske var i 16-års åldern.
Min fråga är nu - Varför raggar aldrig några snygga killar på mig eller killar i min egna ålder? No offense. Eller okej. Sorry. Det är det visst. Men då blir jag alltid så generad att jag gör the friendzone. Jag är duktig på att friendzona. Väldigt duktig har jag märkt de senaste åren. What's wrong with me??? Jag har varit singel för länge helt enkelt. Jag vet inte hur man gör.
Nog om detta.
Har hängt i Bern idag med Emma och ett helt gäng svenska morsor+barn. Vi var vid världens bästa lekpark, längmuur, hade jag haft en sån lekpark då jag var liten hade jag varit en bättre människa idag. Så otroligt påhittigt och bra. Det är en lekpark utöver det vanliga. Där ska jag börja hänga med Emma då hon börjar gå. Det började med att jag skulle ta bussen mot Paul Klee Zentrum Nr12(inte för att någon av er läsare vet vars det är, förutom om ni bor eller har varit i Bern) men jag råkar ta buss Nr 12 riktigt Läänggasse. Det blev lite fel, så det var bara att hoppa av och byta buss. Jag älskar kollektivtrafiken i Schweiz. Enkelt och koncist, inga svårigheter. Hittade i alla fall till rätt hållplats och började gå mot lekparken. Det jag inte hade räknat med var att det var en backe, ungefär i Lausannestil(alltså jättejättejättejättebrant), som jag skulle gå uppför med barnvagn allt. Höll på att ge upp ungefär 1233ggr. But I did it och vi kom fram till lekparken där det var massor med barn. Fixade även ett xtrajobb. Ska jobba efter tyskakursen på torsdagar och vissa helger. great. Kan vara bra med lite xtra cash i fickan då jag inte tjänar multum. Har knappt råd att åka tåg för fasen.
Jag ångrar lite att jag inte tog några kort idag. För det var en riktigt härlig dag.
Nu ska jag sova och ladda upp för en ny dag imorgon.
HaDE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0