Basel

Alltså för det första. Fan för rusningstrafiken här. Missade tåget pga av att bussen från Aarberg var sen. Har åkt runt halva Schweiz idag. Råkade hamna i Solothurn(inte för att ni vet vars det är). Men ja, jag var i alla fall på vift. Jag blev 45 minuter sen till au-pairträffen,meeen sånt är livet. Blev i alla fall medbjuden på en heldag i Basel på lördag. Trevligt.

För det andra. Så tänkte jag bara förklara mig lite angående hemgången i Oktober. Såhär är det, jag trivs någorlunda bra i familjen, det hade kunnat vara sämre. Men jag känner mig låst(bor mitt ut i fan för att uttrycka mig rätt) och jag vet inte riktigt om aupair är mitt kall i mitt 19(snart 20)åriga liv. Jag känner hellre att jag åker hem och gör något vettigt som jag trivs med istället.

Det där mina vänner, det är att göra två långa historier väldigt korta.


En sak som var bra idag var att jag fick ett säsongskort på die schwimmbad(okej vet ej om den där artikeln var rätt, men det låter bra i alla fall) av Ana och Thomas idag. Så från och med idag så ska det simmas och solas och badas varenda soliga dag. Så har ni svängarna förbi Aarberg någongång och går på schwimmbadet så kommer ni säkerligen se mig ligga och val:a i gräset.

Nu ska jag grubbla över livets orättvisor och kanske sova. Om jag kan. Det är för mycket som snurrar i skallen just nu.

äsch. nu säger jag godnatt innan jag spiller ut hela mitt liv på denna jävla cyberdagbok.
Jag måste skaffa mig en privat blogg. Kanske lösenordsskyddar denna så bara mina närmsta vänner kan läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0