Strålande sol och en jävla massa blåst

Har varit ute och promenerat i exakt två timmar med Emma. Hon älskar att vara i vagnen. Vi har också gungat med en massa barn i lekparken och jag har fått en utskällning av en dam på caféet då jag skulle köpa kaffe. Jag har varit där så många gånger nu att hon tycker att jag borde kunna börja beställa kaffe på schweizertyska. Hon har lärt mig varje gång jag vart där men jag glömmer det lika fort. Sååå idag så sa hon till mig med en skarp ton"VIsst är du här för att lära dig tyska?!?!?!?!?!?!" då sa jag "eheeeeeheeeeeehhhheeee, nä" och då blev hon lite irri tror jag. Men jag fick i alla fall mitt kaffe.
Och jag har insett att det ej funkar att ragga med en barnvagn. Alla män tror ju att man är mamma och har en karl på jobbet. Såg en apsnygg farsa idag med en nyfödd minibebis. A stay at home dad så att säga, har sett honom förut. Man börjar nästan ha koll på vilka som har barn och inte här.
Nu ska jag snart mata Emma och sedan ska vi ut igen! Denna gång på en löptur!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: mamma

Hannaaaaaa, har du tänkt på att han kanske är en au-pair:)

2012-03-26 @ 18:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0