Jag tror det är ödet

Förra torsdagen så var vi också här i Lausanne och då åkte jag metro och buss hem från svenska kyrkan. Var en snygg kille som satt mitt emot mig på metron och som åkte med samma buss. Idag hände samma sak! Han satt mitt emot mig på metron och vi åkte samma buss. Vi hoppade även av på samma ställe. Asså jag tror det är ödet. Fan vad snygg han är alltså. Smal, inte så jättelång, skäggig, lite sådär baggybraller och skitsnygg.
Gjorde även bort mig på bussen. Av vana så råkade jag köpa en biljett + att jag råkade betala fullpris för den. Sen när jag kommer på bussen och busschauffören frågar(på franska) om jag har tarif och jag svara ja och visar både tarif och biljetten. Då börjar han skratta(den snygga killen också) och vänder sig mot det snygga killen och säger något i stil med"varför har hon köpt en biljett om hon har tarif??"(tror jag) och sen kollar dom på mig och skrockar lite mer. Jag dök ner i min bok och tittade i den resten av resan, kände mig som en dum turist. ATT DET SKA VARA SÅ JÄVLA SVÅRT MED ENGELSKA I DETTA LAND. Herre min je aassåå.
Har även kånkat på Emma och en fet ryggsäck till Bern. Det gick bra. I Bern träffade jag en norsk kvinna som skrattade åt mig för jag frågade henne om hon kunde hjälpa mig ut ur tåget med vagnen(det behövdes inte då en stor och musklig kille lyfte hela vagnen och bar ut den ur tåget, asfett) på engelska "Jag er norsk jag har förstått allt du sagt hela vägen från lyss till lilla tjejen ha ha ha ha ha ha ha". Vi pratade lite och sen så sa vi hejdå. Det var kul. Det är mysigt att åka tåg. 

Godnatt lovers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0