08.05

Har just varit ute med Emma i vagnen så hon ska få sova. Hon sover så himla mycket den där ungen. Riktigt mycket. Nu kommer hon sova tills halv 12. Och efter det blir det IKEA! Som jag längtat! Jag ska äntligen få mina fotoramar och mina doftljus.

Ska skypa med Ina klockan 9, igårkväll så bröts det. Jävla skype. Jevla skypen. Man blir ju så himla frustrerad. Förresten så höll jag på att dö av svett och mardrömmar inatt, igen. Fattar inte riktigt vad Schweiz gör med mig. Har inte drömt såhär mycket mardrömmar på länge. Och inte drömt såhär mycket heller för den delen. Konstigt. Nu ska jag vädra ur mitt fuktiga rum och mina sängkläder, som jag gör varje morgon.
Något annat som jag verkligen inte gillar med denna stad är att förra året så hade Aarberg mest fästingar i hela Schweiz. Fruktansvärt äckligt. Jag hatar fästingar. Dom där äckliga små krypen som smittar en med det ena och det andra. Fy och fan. Nu började det krypa i min kropp. Usch. Det som också är dumt med dessa fästingar att många av dom(väldigt många) bär på ett virus, eller bakterie, som gör att man får hjärninflammation om man blir biten. Och det gör att jag måste vaccinera mig, för 150 franc. TRE sprutor. TRE stycken. Hemska tider. Ett annat djur dom också har mycket av är spindlar. Har redan fallit offer för dessa spindlar såhär i vårtider. Igår så gick jag in i ett spindelnät och det slutade med att jag stod och hoppade och skakade och viftade med håret. Mina värdföräldrar tror nog inte att jag är riktigt normal(nu började det klia på ryggen). Jag hade även en spindel som kröp på min arm. Tydligen var det bara en bebisspindel, DOM KUNDE BLI RIKTIGT STORA. Jag lovar, hittar jag en stor fet spindel i min säng eller någonstans i mitt rum så flyttar jag hem. Även om jag blir biten av en fästing. Jag kommer vägra gå i högt gräs i sommar(kommer ej kunna hälsa på hästarna). Dessutom kommer jag aldrig kunna leva med mig själv om Emma skulle bli biten och bli smittad av något, då hon är för liten för att vaccinera sig mot sådana där äckliga smittor.
Huvva. Nu måste jag ta en dusch för 1. Jag är ofräsch och 2. Det kliar över hela kroppen efter jag skrivit detta inlägg.
Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0