blup

Nice dag. En lugn dag med tvätt i massor. Vi(jag) har ingen tvättrutin. Det blir liksom en chock då man inser att man inte har några trosor att ha till imorgon. Då har man panik. Detta fenomen är nog ganska vanligt bland både tjejer och killar, gammal som ung. Tur att det bor två till brudar i detta hushåll. Det hade varit mer jobbigt om jag hade bott med min pappa och en bror. För vem vill gå i kallingar då man har brist på trosor? Hangloose vill man ju inte heller köra(inte för att tjejer har den förmågan men jag vet inte vad jag annars skulle kalla det).


Min kväll spenderades hos Marielle och Jonte i Kåge, jag lyckades till min förvåning köra vilse fast jag hittade till slut. Kåge är ju trots allt inte en storstad. Typ kör till ica och sedan till preem och sen första höger då du passerat lastbilsparkeringen och vips så var man framme! Lätt som en plätta. Vi såg In Time, otroligt bra film. Jag har nu laddat ner Matrix eftersom att min Kusinkompis Emmy the glädjedödare(en helt annan historia) sa att den var ungefär lika bra. Så varför inte chansa. Och nej jag har inte sett Matrix, jag för liten för att få se den då den kom. Mina föräldrar gillade att förbjuda saker då jag var liten. Typ Du måste ha hjälm i backen då du åker madrass annars får du inte åka, notera att jag var vid detta tillfälle kanske 11 NÄ jag var typ 12(ALLTSÅ MAMMA OCH PAPPA VAD FAAAN????) och det var en pyttebacke, den på stafettgatan för dom som vet vart det är. Sen att alla andra av mina kompisar inte behövde ha hjälm gör denna historia ännu värre. Jag kommer aldrig glömma då jag stod och grät i dörröppningen för att mamma tvingade på mig en vit hockeyhjäm som gjorde att jag såg ut som ett ägg då jag skulle ut och åka madrass med Mimmi och Sandy(som inte hade hjälm) som stod ute och väntade på mig. För att göra historen kort. Jag åkte med ägghjälmen och mådde jättedåligt. Fast mina föräldrar var ju rädda om mig har jag insett nu då jag är lite äldre och lite klokare.
Ok. nu har jag delat med mig av min barndom. Till den som orkade läsa; Grattis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0