Fukt

Mamma. Dö inte nu. Men lägenheten jag bor i är typ lite mögelinvarderad, eller det är typ fuktskador eller nått. Så vi måste vädra alla fönster typ femtielva gånger per dag. Astmasprayen ligger brevid mig på natten och jag knaprar allergitabletter. Ännu har jag inte märkt av något. Förutom att jag har blivit förkyld, igen. Bihålorna gör ont och jag hostar. Bra timing liksom. Tur att jag har min superduper nässpray från Spanien med mig. Jag använder kortisonnässprayen också mamma.
Inatt har jag sovit 13 timmar. 13 timmar. Jag är omättlig på sömn. Vaknade av väckaren klockan 10 och somnade fort om.
Nu har jag ätit en god frukost bestående av ett bröd med en massa frön i, yougurt med färskt päron i och en litet glas oboy. Oboyen här är nyttigare än den i sverige. Dessutom så smakar deras vatten inte så himla gott. Jag fantiserar redan om lunchen. Deras kyl är som ett paradis. Grönskaker, grönsaker och lite mer grönsaker. Det blir nog grönskaer till lunch. Kanske lite ris. Vem vet. Ana gjorde en så äckligt god risotto till middag igår. Gissa vad den innehöll? Grönsaker. Heeeeh. Grönskaer och saffran och ost såklart. Schweizisk ost. Det smakade guuudomligt.
Igår hade jag en liten deppstund, idag är den typ lite värre. Jag oroar mig mest för att gå vilse och att åka med fel tåg om jag ska någonstans. Men det är ju inte hela världen om man råkar åka fel. Men ändå. Engelska verkar inte vara ett så stort språk här på landsbygden. Himla Schweizare alltså.
Nu ska jag göra mig klar och bege mig ut på lite upptäcksfärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0