omg

Emma skrek, bokstavligen skrek, i två timmar imorse. Direkt jag satte mig ner med henne i famnen, skrek hon, direkt jag la henne i sängen, skrek hon, direkt jag gjorde något annat än bära runt och vagga henne, skrek hon. Herregud, alltså ungen är ju 1år så hon börjar ju väga några kilo, mina armar höll på att gå av. Tillslut var hon blöt i svett(feber+skrika=väldigt svettig) så jag klädde av henne, vaggande henne tills hon juust höll på att somna, la henne i vagnen och då efter ca 30minuter fortsatt vaggnade av vagnen somnade hon. Vilket jävla äventyr alltså. Så nu har ungstackars sovit från 9 och hon sover fortfarande. Det första jag ska göra är att proppa henne med alvedon och ibuprofen då hon vaknar. Och vatten, vatten måste hon ha. herregud. Jag ska aldrig bli mamma.

Sitter även och letar nya familjer. Har hittat en familj som verkar vara nice. Dom bor nära Luzern. Ute på landet. Ja, landet. Alla familjer verkar bo på landet. Men jag vill helst till london, stockholm eller göteborg. Fast jag får väl se. Kan ju bli kul att stanna här också i några månader till.

Nu ska aupairmarodören väcka feberjäntan. Stackarn måste ju få i sig energi.

Ajdökens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0