Livet på ett tåg

Att åka tåg är alltid lika roligt. Man ser både fina och mindre fina saker. En av de fina sakerna man ser är all kärlek(i'm going deep know). Folk som säger hej eller hej då. Kramar, pussar och tårar. Det är så fint :') Sen alla fina militärer som åker hem på fredagen och åker tillbaka till militärbasen på söndagarna. Det är lätt dom bästa dagarna att åka tåg på. Alltid fräscha killar. Idag så var det en väldigt läcker militär på tåget som jag råkade stirra lite för mycket på. Blev själv utstirrad av en annan militär som inte var lika snygg, han somnade och det rann slem från hans mun. Det var kul.
Mindre roliga saker är alla uteliggare på stationerna och alla ensamma fulla gubbar som luktar svett.
Igår så var jag på tyskakurs igen. TVÅ ggr i veckan, Dienstag(stavning!??) und Donnerstag. Jag och irländaren satt inte brevid varandra, men jag lyckades haffa han ändå. Vi gjorde en liten dialogövning så jag skrek från ena sidan av klassrummet till han "ARE YOU FREE???????" kände sen att det kanske verkade lite desperat. Men han kollade på mig och jag kollade på han. Så varför inte liksom. Folket på den där kursen är så otroligt bakom flötet. Eller vissa, inte irländaren, spanjoren, fillipinianen(hur säger man om en person som kommer från fillipinerna??) men alla andra är väl inte sådär skitroliga. Irländaren jobbar förövrigt på Ericsson, vi sket i tyskan och pratade engelska istället. Läraren spände ögonen på oss. Fan alltså. Jag måste nog flytta till Ireland.
-
Idag har det varit 25grader ute. Jag har haft jeans och tjocktröja på mig(för varmt). Igår efter tyskakursen gjorde jag en favorit i repris. Träffade några au pairer på tågstationen i Lausanne sådär random så jag hängde med dom ut och drack öl. Det slutade med att jag tappade Bank,tåg och körkort. Allt är återfunnet förutom körkortet. Måste till Lausanne och promenera upp till the great escape(INTE EN LITEN BACKE SKA NI VETA!!!!!!!!!!!!) och hämta det. Fast man kan ju ta metron. MEN VARFÖR TA METRO DÅ MAN KAN GÅ, liksom. Pga att jag tappade alla kort så missade jag bussen och fick sitta och vänta ensam på en scary busstation i en timme. Och då jag kom hem så hade jag så mycket språk i skallen att jag inte kunde sova. Franska, Tyska, Svenska och Engelska. Det bara snurrade i en enda röra. Sa jag att jag råkade prata svenska med en kille på tyskakursen? Nä det gjorde jag inte. Jag drog till med lite svengelska/tyska. Kan inte ha låtit klokt alltså.
-
Nu ska jag sova. Imorgon ska jag hänga med Madeleine och en kille som heter Dennis. Kan ju bli spännande. Jag har dock inga pengar. Men jag får nog förhoppningsvis pengar på måndag. Gud vi måste verkligen skriva ett kontrakt.
Ursäkta det långa inlägget. Jag har mycket mer att berätta, men ni orkar förmodligen inte läsa. Men vill ni veta, fråga eller nått. Det är jobbigt att blogga.

Kommentarer
Postat av: Sven G

Hanna, det blir aldrig för långa inlägg! Många är så jävla bra så ibland läser jag samma inlägg 2 ggr :-))

2012-04-28 @ 09:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0