Guten Abend!

Tyskan var lätt det roligaste på länge. Att prata tyska kanske inte är det roligaste. Men tusan så kul det är att skratta åt folk(inombords såklart). Det var en kille som stötte på mig och jag drog en dålig lögn och sprang, bävar inför att träffa honom nästa vecka. Men jag är som sagt nyinflyttad(!?) så om jag råkade gå fel väg till tåget så är det väl inte mitt fel liksom.
I alla fall. Jag har lärt mig lite tyska. Inte nog mycket för att kunna showa off så att säga. Men lite. Det mesta gick in genom ena örat och ut genom det andra.
Kursböckerna kostade 48 franc. Gångra det med 7 och se vad som händer. Svindyrt.
Jag att jag har fått en liten nytändning på livet och jag har insett att irländska är sjukt sexigt. Även om det är en semisnygg kille/man som pratar det.
Vet inte vad som hände med mina ögon. ursäktar för det.
Nu ska jag göra min tyskaläxa, och tro det eller ej kära föräldrar, det känns bra att sitta i skolbänken igen.
Godnatt kära medborgare.

Kommentarer
Postat av: mamma

VUXENPOÄÄÄÄNG!!!

2012-04-25 @ 08:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0